Cum m-am ‘răsturnat’ cu mașina la Academia Titi Aur

Duminică am fost la Academia Titi Aur și a fost una dintre cele mai interesante și utile experiențe de până acum. Timp de 8 ore, de la 9 la 17.00, am fost trecuți prin 3 module în cadrul Cursului de Condus Defensiv – Modulul 1.

Începând cu zona de teorie, am învăţat de ce se întâmplă subvirarea și supravirarea, cum se rezolvă, cât de importante sunt anvelopele, de ce cele mixt sunt o prostie, faptul că centura este extraordinar de importantă pentru toți ocupanții și de ce. Atenția este critică; de când observăm ceva, până reacționăm, trec 2 secunde, apoi începem să acționăm: frânăm, ocolim, etc. Pe partea de statistici am fost îngrozit:

Neadaptarea vitezei şi problemele de prioritate sunt principalele motive care în 2016 au generat 1912 decedați şi 9057 răniți grav. La 10 milioane de km, media europeană este de 80 decese, medie la care România contribuie din plin de pe ultimul loc cu 420 decese pe an, mai mult de dublu faţă de colegii bulgari de pe penultimul loc. UK are numărul cel mai mic, 39.

Apoi a urmat zona de simulatoare: impactul la 13km/h, răsturnarea cu mașina, atât verticală cât și cu capul în jos, cum să nu te sperii, de unde este mirosul de ars și praful alb (airbag), ieșitul din mașină și atenţia la deschiderea centurii. În cele din urmă, am învățat cum să rezolvăm problema supravirării (când ‘fuge fundul’), importanța vitezei și impactul asupra frânării a doar 6km/h în plus și, cu ajutorul unei mașini cu 2 volane (brevet internațional Titi Aur), am simulat pierderea controlului. Mai mult, ne-am și distrat, am mers pe 2 roți, vedeți mai multe în video.

Acum susțin campania #viataeata și te rog, #condudefensiv!

Spune-ti parerea