Branding Essentials – Mihaela Mureșan

Unul dintre obiectivele anului acesta este de a citi 52 de cărți și urma 10 cursuri îndiferent de domeniu de interes, iar acesta este cursul cu numărul 3, primul fiind despre Antreprenoriat, iar al doilea despre Productivitate.

Ieri am participat la cursul ”Branding Essentials – Cum sa construiesti un brand puternic” susținut de Mihaela Mureșan, un super specialist în această zonă și un om minunat și plin de energie. Mihaela are o experiență de 17 ani în marketing dintre care 10 ca Marketing Manager la IKEA. A lucrat în retail, electronice si media (LG Electronics, Radio Contact, Publimedia, Altex / Media Galaxy si IKEA) și a lansat branduri noi atât pe piața locală – Media Galaxy si IKEA, dar si pe alte piețe – IKEA in Croatia.

O zi, 9 ore, multe chestii învățate, idei generate

Dacă mergeți la curs, ceea ce vă și recomand, o să aflați foarte multe lucruri utile despre branding de la un om care chiar știe, veți face exerciții și veți vedea case study-uri. Printre altele veți afla mai multe despre:


  • brandul este o promisiune care leaga un produs sau serviciu de consumator (Allen P.Adamson) sau ce știu ceilalți despre tine
  • Brandul este despre emoție și Percepția este realitate
  • Veți lucra pe piramida de brand
  • Cu cât oferta companiei se suprapune peste nevoia clienților, cu atât brandul devine mai puternic
  • Să fii average este o problemă majoră, să fii diferit, să ai ceva doar al tău (cu care să fii identificat) este un must
  • Un brand ar trebui să fie simplu de explicat și greu de copiat
  • Când nu mai știi ce să faci, pune-te în locul clientului (trecând print toată experiența)
  • Brandul nu este un logo, ci mai degrabă cum vorbesc angajații în bucătărie
  • Trăim în epoca self-expression, o caracteristică pe care o aveam, dar care acum este amplificată de internet și rețelele sociale
  • Lifestyle advertising este o chestie pe care o putem analiza
  • PEOPLE Don’t wanna be sold a product. They wanna be sold a feeling, a connection, something that is worth more than a paper where it’s printed on.
  • Businessul tău trebuie sa rezolve problemele targetului, să adreseze fricile lui
  • Martin Lindstrom este un Mesia in branding si deja i-am cumpărat cărțile
  • Brandul nu este încă o chestie de bifat on-top, ci trebuie să se reflecte 100% în produse/servicii, mediul în care se întâlnește cumpărătorul cu produsul/serviciul, comunicarea și comportamentul angajaților extern și intern, valori, etc.
  • The ultimate shit este ca cineva să recunoscă brandul fără să vadă logo-ul
  • Valorile dau personalitatea brandului
  • Comunicarea punctuală trebuie sincronizată cu mesajele principale pe termen lung
  • Dacă o idee de promovare bate brandul nu este ok (când ți-a plăcut o reclamă, dar nu mai știi la ce era = fail)
  • și trebuie să practice what you preach

Dacă sunteți pasionați de acest subiect și vreți să vă faceți o idee despre cu ce se mânâncă brandingul, vă recomand și site-ul Mihaelei, brandessence.ro,unde găsiți informații utile.

Spune-ti parerea