Locuințele vor deveni universul nostru

Acum ceva timp Orange a lansat în România, chiar la casa EFdeN: Orange Home pentru locuințe și campania ”Poți călători oriunde fără să pleci de acasă”, lucru care mi s-a părut la momentul respectiv ciudat pentru că te încurajează să nu pleci de acasă. Citind însă aceste predicții ale lui Ray Kurzweil, futurologul Google, am înțeles cum stă treaba cu această campania a Orange, chiar dacă este puțin înaintea timpului.

Viitorul acesta pe care îl vom petrece aproape tot timpul în locuințe nu este unul care să îmi placă, chiar dacă zona în care activez ar fi unul din principalii beneficiari, dar cred că este un viitor inevitabil, din păcate. Astăzi 50% din timp îl petrecem în locuințe, restul timpului îl petrecem la muncă (și va fi mutat acasă prin VR, conform predicției), la shopping (și totul se mută online, achiziția Whole Foods de către Amazon fiind încă o dovadă), la educația copiilor (iar cursurile online MOOC sunt viitorul educației, lucru cu care sunt complet de acord după ce și eu am urmat câteva cursuri).

Timpul pe care îl vom petrece în viitor va fi între Acasă, Mobilitate (timpul scăzând în această zonă din lipsa nevoii de a pleca de acasă + îmbunătățirea transportului public, lucru care deja se întâmplă) Entertainment și Turism. Dacă luăm în considerare cât de des vom părăsi orașul pentru experiențe noi, o dată pe săptămâna (presupunând că standardul de viață va crește) și va mai rămâne zilnic doar plimbarea în parc, mersul ocazional la restaurant și mersul în weekend la cluburi (sau orice ieșire cu prietenii), vom ajunge ca timpul petrecut acasă să tindă spre 100%. Luând asta în considerare, strategia de dezvoltare Orange are un foarte mare sens.

Ce putem face este să proiectăm și construim locuințe adecvate pentru un astfel de comportament al utilizatorului și care, sub o formă sau alta, să aducă comunitățiile mai aproape, să devii mai apropiat de vecini și de prietenii din cercul tău sau bula ta. Asta înseamnă că pe lângă un spațiu de co-working space, acasă ar trebui să devină și un co-frienship space, ca cel puțin 2 familii, adulți+copii să poată sta mult timp împreună, ceea ce probabil se va traduce în spații mai mari pentru living + dining, iar spațiile de dormitoare să fie reduse la minim.

Spune-ti parerea