#1: About Advertising – David Ogilvy

În acestă săptămână am citit o carte despre publicitate, foarte interesantă, cu exemple de reclame și copy-uri celebre, scrisă de însuși David Ogilvy [1911-1999]. Dacă nu știți cine a fost, citiți. Un bucătar și fermier. La un moment dat, printre altele și a ajuns una dintre cele mai importante figuri din lumea publicității din toate timpurile.

Chestii interesante reținute:

  1. O reclamă dacă nu vinde, nu este creativă. Scopul unei reclame este, conform promisiunii către client, să vândă.
  2. Vedete pentru a face publicitate nu sunt foarte eficiente, exista riscul ca lumea sa-si aduca aminte vedete și nu produsul.
  3. Pentru a avea impact trebuie să te documentezi foarte mult, să cunoști produsul, competiția, ce face ea și unde sunt oportunitățile
  4. Scrisul alb pe negru este ineficient conform tuturor studiilor făcute
  5. Odată cu trecerea timpului foarte puține chestii s-au schimbat, consumatorii reacționează la aceleași tehnici
  6. La început este mai important ce înveți decât ce câștigi
  7. Nu discuta afacerile clientului tău în locuri publice, păstrează confidențialitatea celor discutate
  8. Fii scurt și la obiect
  9. Fii personal, direct și natural, nu rigid și impersonal, vorbești de la om la om, nu între instituții
  10. Propune un pas următor clar conturat

Alte resurse despre David Ogilvy și ”moștenirea” lui:

[Kindle] David Ogilvy – About Advertising este prima carte din serie #1CartePeSăptămână!

Spune-ti parerea